اشتباهات امنيتي معمول در Wi-Fi

5 اشتباه امنيتي معمول در Wi-Fi


اشتباه 1. تغيير ندادن رمز عبور کارخانه

هنگامي که نخستين روتر بي‌سيم خود را راه‌اندازي مي‌کردم، فراموش کردم رمز عبور مدير را که کارخانه به صورت پيش‌فرض قرار داده بود، تغيير دهم. يک روز متوجه شدم که شخص ديگري به درون روتر وارد شده (با استفاده از رمز عبور پيش‌فرض) و تنظيمات من را تغيير داده، به اين صورت که دسترسي به آنها را آزاد گذاشته بود.

توصيه:هميشه رمز عبور پيش‌فرض روتر را تغيير دهيد.

 

اشتباه 2. فعال نکردن رمزنگاري

اگر رمزنگاري را فعال نکنيد، شبکه شما اقدام به انتشار رمزهاي عبور و پيام‌هاي الکترونيکي خصوصي شما به همه اشخاص حاضر در محدوده مي‌نمايد.

توصيه:رمزنگاري را فعال نماييد، مگر آنکه برايتان اهميت نداشته باشد که کسي نامه الکترونيکي شما را بخواند.

 

اشتباه 3. بررسي نکردن امنيت

بهار گذشته همسايه من يک روتر Wi-Fi خريداري کرد که آن را به اتصال باندپهن و چاپگر خود متصل نمود. چند ماه بعد يک روز صبح که از خواب بيدار شده بود دريافته بود که چاپگرش به شکل اسرارآميزي صفحه‌اي از راهنماي روتر Wi-Fi او را که نحوه فعال ساختن تنظيمات امنيتي را شرح داده بود، چاپ کرده است. بعدا همسايه‌اش تصديق کرده بود که اشتباها به شبکه‌اش دسترسي يافته، متوجه ضعف امنيتي شده و آن صفحه را به عنوان هشدار جهت چاپ به چاپگر شبکه ناامن ارسال نموده است.

توصيه:اگر شما در مورد امنيت شبکه خود نگران هستيد، تصور ننماييد که شبکه شما ايمن است. از يک دوست متخصص بخواهيد که نکات ايمني شبکه‌تان را بررسي نمايد.

 

اشتباه 4. تنظيمات امنيتي سخت‌گيرانه

هر کارت شبکه بي‌سيم داراي يک آدرس سخت‌افزاري ( MAC) است که به کمک آن يک روتر Wi-Fiقادر است اين موضوع را بررسي نمايد که کدام کامپيوترها اجازه اتصال به شبکه را دارند. يک روز من تصميم گرفتم فيلترينگ MACرا فعال کنم و آدرس تمامي کامپيوترها را براي مرتبط شدن با ليست فيلترينگ MAC افزودم (همه کامپيوترها به جز کامپيوتري که خودم از آن استفاده مي‌کردم). من در بيرون شبکه خودم معطل مانده بودم، درست مثل اتومبيل قفل شده‌اي که کليدش در داخل آن جا مانده است.

توصيه:تنظيمات امنيتي را به دقت اعمال نماييد و قبل از اعمال آنها به طور کامل به بررسي آنها بپردازيد.

 

اشتباه 5. مجاز شمردن دسترسي همه افراد به شبکه من

من در بلوک خودم نخستين فردي بودم که يک شبکه بي‌سيم داشتم و اين واقعيت را با تنظيم نام شبکه به عنوان " Open Access " اعلان نمودم. متاسفانه برخي از افراد مزاحم نزديک من تصور کردند که اين يک دعوت آزادانه به استفاده از پهناي باند من براي دريافت فايل‌هاي حجيم است. حالا من SSID را به آدرس ايميل خودم تغيير داد‌ه‌ام؛ در اين صورت اگر شخصي خواهان دسترسي باشد، ناچار است ابتدا براي کسب اجازه به من ايميل بفرستد.

توصيه: اگر ISP شما اين امکان را فراهم مي‌آورد، استفاده از دنياي بي‌سيم باعث تسهيل در اشتراک اتصال شما مي‌گردد، اما در صورتي که شما به شکلي وسيع آن را آزاد بگذاريد سايرين ممکن است از آن سوء استفاده نمايند.


منبع:mysharco.ir

علائم یک سیستم هک شده چیست ؟

علائم یک سیستم هک شده چیست ؟


از این که هک شده اید حس عجیب و مضحکی دارید، اما دقیقاً نمی دانید در مرحله ی بعدی چکار کنید. اگر مانند اکثر مردم باشید، نمی دانید الزاماً باید کجا را بگردید تا شواهدی برای به خطر افتادن سیستم تان بیابید. حال نگاهی می اندازیم به چند مورد از شواهد رایجتر که ممکن است پس از ایجاد عیب در سیستم پیدا کنید.
user account های مشکوک می بایست غیر فعال شده و جستجو کنیم چه کسی و چرا آن را ایجاد کرده است. اگر سیستم auditing (بازرسی) بدرستی فعال شده باشد، audit log ها (ثبتهای بازرسی) نشان خواهند داد چه کسی آنها را ایجاد نموده است. اگر بتوانید تاریخ و زمان ایجاد account را پیدا کنید و آن account در اثر یک هک بوجود آمده باشد، شما یک قالب زمانی خواهید داشت که می توان در آن به جستجوی دیگر رویدادهای audit log که ممکن است مرتبط باشد پرداخت.
به منظور اینکه متوجه شوید آیا برنامه ی مخربی ارتباطات ورودی را تحت کنترل دارد - که می تواند به عنوان یک پورت پنهانی برای هکر استفاده شود - از ابزارهایی مانند TCPView مربوط به Sysinternals یا Fpipe مربوط به Foundstone استفاده کنید. این ابزارهای ویندوز نشان می دهند چه برنامه هایی در حال استفاده از هر یک از پورت های باز سیستم شما هستند. در مورد سیستمهای یونیکس از netstat یا lsof که درون سیستم عامل قرار دارند استفاده کنید. از آنجا که ممکن است یک هکر باهوش netstat و lsof شما را با نسخه های تروجانی (که پورت های باز شده توسط هکرها را نشان نمی دهد) جایگزین کند، بهترین کار این است که این سیستم قربانی را با استفاده از پورت اسکنر گمنام و رایگان nmap (از سایت insecure.org) از کامپیوتر دیگر اسکن کنید. این امر به شما دو دیدگاه مختلف از پورت های باز سیستم می دهد.
هکری که یک سرور ویندوز را مورد حمله قرار می دهد، ممکن است برنامه های اجرا شده را از طریق registry در نواحی ذیل اضافه یا جایگزین کند:

• HKLM > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion> Run
• HKCU > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion> Run

هکرانی که به سیستم یونیکس حمله می کنند، ممکن است از یک root kit استفاده کنند که به آنان کمک می کند با استفاده از یک خلأ آسیب پذیری در سیستم عامل یا برنامه های نصب شده، به root access دست پیدا کنند. با توجه به آن که برای هکران root kit های زیادی وجود دارد، تعیین این که کدام فایل ها دستکاری شده اند بسیار مشکل است. برنامه هایی وجود دارند که به این امر کمک می کنند، مانند chrookit.
نرم افزارهای مخرب نیز ممکن است از طریق دستورهای اجرای سیستم عامل اجرا شود. به منظور اینکه ببینید چه برنامه هایی در دستور اجرای یک سیستم ویندوز قرار گرفته است، به command prompt بروید و تایپ کنید AT . در یک سیستم یونیکس از فرمان های cron یا crontab استفاده کنید تا لیست فعالیت هایی را که در دستور اجرا (schedule) قرار دارند ببینید. برای یک هکر هزاران راه ممکن وجود دارد تا ردپای خود را بپوشاند، اما جستجو در موارد فوق شروع بسیار خوبی برای گشت و گذار شما جهت تشخیص خطرات سیستم و حملات هکرها است.


منبع:mysharco.ir

روشي ساده براي مشاهده مشخصات سيستم خود

شما برای دیدن اطلاعات کامل سیستم خود به این مسیر بروید:
Start > Run 

درون پنجره ران كلمه Dxdiag را تايپ كنيد صفحه اي باز مي شود كه در این قسمت می توانید تمام اطلاعات سیستم را ببینید.


 

روزانه چه تعداد عکس بر روی اینترنت منتشر می شود

روزانه چه تعداد عکس بر روی اینترنت منتشر می شود

مردی آلمانی برای نمایش دادن تعداد تصاویر روزانه ای که انسانها از زندگی روزانه خود بر روی وبسایتهای مختلف بارگذاری می کنند، تمامی تصاویری که طی 24 ساعت بر روی وب سایت Flickr بارگذاری شده بود را دانلود و چاپ کرد.

به گزارش سه نسل به نقل از مهر، انسان با مراجعه به وب سایتهای مختلف به ویژه شبکه های اجتماعی مورد بمباران تصاویری قرار می گیرد که افراد مختلف از خود یا لحظات مختلف زندگی خود و دیگران به ثبت رسانده اند. در تمامی اینترنت از سایتهای اجتماعی گرفته تا وب سایتهای اشتراک گذاری عکس و وب سایتهای خبری، انسان در معرض طیف گسترده ای از عکسهای مختلف قرار گرفته است.

این پدیده به عنوان پدیده فرهنگی نسبتا جدیدی شناخته می شود که توانسته الهام بخش هنرمند آلمانی، "اریک کسل" برای ایجاد اثری هنری از تعداد تصاویری که روزانه بر روی وب سایتهای اشتراک گذاری بارگذاری می شوند باشد.

وی برای نمایش دادن این پدیده فرهنگی اتاقی بزرگ ایجاد کرده و در حدود یک میلیون عکس را که طی 24 ساعت از وب سایت اشتراک گذاری تصویری Flickr دانلود و چاپ کرده را درون این اتاق ریخته است. وی با اجرای این پروژه با نام "عکاسی به وفور" قصد دارد فرصت مناسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم آورد تا بتوانند حجم عظیم تصاویری که روزانه بر روی وبسایتهای اینترنتی به اشتراک گذاشته می شوند را مشاهده کنند.

بر اساس گزارش دیلی میل، در حال حاضر بیش از 6 میلیارد عکس بر روی وب سایت Flickr وجود دارد، البته شگفت انگیزتر این است که همین مقدار عکس هر دو ماه یکبار بر روی شبکه اجتماعی فیس بوک بارگذاری می شود:

روزانه چه تعداد عکس بر روی اینترنت منتشر می شود

اتاقی مملو از یک میلیون عکس

روزانه چه تعداد عکس بر روی اینترنت منتشر می شود

پروژه "عکاسی به وفور"، در این اتاق بیش از یک میلیون عکس دانلود و چاپ شده است

روزانه چه تعداد عکس بر روی اینترنت منتشر می شود

بازدیدکننده ای در حال تماشای یکی از 1000000 عکسی که تنها در یک روز در وب سایت Flickr بارگذاری شده است.



 www چگونه متولد شد؟

  www چگونه متولد شد؟

سه نسل: یک روزنامه ایتالیایی مصاحبه ای خواندنی را با "تیم برنرز- لی" انجام داد و پدر وب در این گفتگو با اشاره به فرآیند اختراعی که توانست در دنیا نوآوری ایجاد کند، همچنان معتقد است ابزارهای همکاری که بر روی اینترنت در اختیار داریم هنوز کافی نیست.

13 مارس 1989 ایده توسعه www در سندی به نام "مدیریت اطلاعات: یک طرح پیشنهادی" پذیرفته شده بود و همین نکته باعث شده که اغلب از روز پذیرفته شدن این طرح پیشنهادی به عنوان روز تولد وب یاد شود.

بقیه ادامه مطالب...

منبع: 3نسل برگرفته از سایت مهر

ادامه نوشته

چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟


آنلاین شدن کاربران در اینترنت و فعالیت آن ها در محیط وب همواره در کنار همه لذت ها و گاهی ساده به نظر رسیدن آن ها، باید مورد مراقبت قرار بگیرد. در واقع شما، هر جایی که باشید باید از امنیت خود در دنیای بی انتهای اینترنت مطمئن شوید. هر چند در ابتدا به دست آوردن محیطی امن برای یک کاربر شاید سخت به نظر برسد اما با رعایت نکات ابتدایی و ساده ای می توانید تا اندازه ای خیال خود را از این بابت راحت نمایید.
چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

 بدانید کجا و با چه شرایطی ثبت نام می کنید

بعد از ورود به وب و فعالیت در این دنیا، خواهید دید که در بسیاری از زمان ها مجبورید اطلاعاتی از خود را در اختیار دیگران قرار دهید فرض کنید قصد ثبت نام در سایتی را دارید و برای این کار ممکن است بخواهید نام و ایمیل خود را در فرم ثبت نام وارد کنید. همواره به این نکته توجه کنید که از آن چه در محیط وب از خود به جای می گذارید اطمینان کامل داشته باشید.

 

چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

یعنی مراقب باشید چه چیزی را در چه جایی می نویسید. البته لازم نیست همه چیز را پلیسی ببینید اما با توجه به موارد امنیتی، حریم خصوصی همیشه باید مد نظرتان باشد. در خیلی از سایت های بزرگ، قبل از اتمام مراحل ثبت نام، صفحه ای به عنوان قوانین و مقررات در اختیارتان قرار داده می شود. اصولا مدیران و گردانندگان سایت ها، کلیه مقررات و حریم خصوصی مربوط به کاربران را در این گونه صفحات قرار می دهند تا کاربر با مطالعه آن، از کاری که در حال انجام آن است مطلع شود. مثلاً می توانید در بخش حریم خصوصی، ببینید که سایت مورد نظر کلمات عبور مربوط به شما را قبل از ذخیره در پایگاه داده، کدگذاری می کند یا این که به صورت مستقیم وارد می نماید. در صورت اتفاق افتادن مورد دوم، ممکن است مدیران سایت ها همیشه به کلمه عبور شما دسترسی داشته باشند!

 

چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

نام و اطلاعات واقعی خود را در هر مکانی ننویسید و حتماً از معتبر بودن سایت مورد نظر اطمینان حاصل کنید. از موارد دیگری که پس از ثبت نام در سایت ها و به خصوص انجمن های اینترنتی اتفاق می افتد، ارسال ایمیل های مزاحم برای شماست. اگر گمان می کنید سایت انتخاب شده توسط شما، ممکن است ایمیل تان را پر از تبلیغات و مطالب به درد نخور نماید، از ثبت نام و وارد کردن ایمیل اصلی خود در آن خودداری کنید.

 

 

 

شبکه های اجتماعی، بهترین راه شناسایی

چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

در شبکه های اجتماعی، گروه بسیار بزرگ تری از جامعه کاربری وجود دارند. میلیون ها نفر هستند که نه شما آن ها را می شناسید نه آن ها با شما آشنا هستند. در این گونه محیط ها باید تصمیم گیری نمایید که چگونه قصد معرفی خود به دیگران را دارید. اصولاً تنظیمات مختلفی برای شیوه انتشار محتوا در چنین سایت هایی وجود دارد. حتماً دقت کنید که صحبت ها، تصاویر و اطلاعاتی که در این مکان ها منتشر می کنید سطح بندی شده باشند اگر دوست ندارید ایمیل، مشخصات فردی و یا سایر اطلاعات شما توسط افراد ناشناس رویت شود، حتماً اول از همه در تنظیمات سایت این موارد را لحاظ نمایید.

 

 

 رمز عبور

چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

فرض کنید یک رمز عبور دارید و آن را برای همه سایت های عضو استفاده می کنید. حالا بنا بر اتفاق، رمز عبورتان لو رفت و یا شخصی به نحوی آن را پیدا نمود چه اتفاقی می افتد؟ درست است، اطلاعات کاربری شما در کلیه سایت هایی که در آن عضو هستید به خطر می افتد! دقت داشته باشید که علاوه بر انتخاب رمزهای عبور مختلف برای سایت های عضو، باید آن ها را طوری برگزینید که حدس زدنشان بسیار مشکل باشد. از کاراکترهای مختلف و ترکیب آن ها با یکدیگر بهره ببرید و آن ها را کوتاه انتخاب نکنید. هم چنین یادتان باشد کلمات عبور خود را طی دوره های زمانی خاص تغییر دهید.

 

 

 

 استفاده از شبکه های امن

چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

هیچ راهی بهتر از این که کسی اطلاعات شما را از سیستم خودتان خارج نماید وجود ندارد. اگر از شبکه های بی سیم عمومی استفاده می کنید و یا در جاهایی مانند کافی نت ها وارد اینترنت می شوید حتما در نظر داشته باشید که ورود اطلاعاتی مانند ایمیل، رمز عبور و یا مشخصات کارت بانکی شما ممکن است توسط شخص دیگری کنترل شود.

بنابراین در این گونه مواقع بسیار مراقب اطلاعات خود باشید و حتی الامکان از شبکه های امن تری برای این کار بهره ببرید.

 

 

پیوست های موجود در ایمیلچگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

برخی از ایمیل های مخرب ممکن است حاوی فایل های پیوست ویروسی باشد. هر چند که سرویس های ایمیل پیشرفته امکان شناسایی طیف وسیعی از این گونه فایل ها را دارند، اما باز با توجه به این مورد و قبل از باز کردن پیوست موجود در ایمیل، مطمئن باشید که آن از شخص قابل اطمینانی دریافت می نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

از فروشگاه های اینترنتی معتبر خرید کنید

چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

اگر قصد خرید از فروشگاه های اینترنتی را دارید، حتماً قبل از خرید و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی تان، از قابل اطمینان بودن پرداخت وجه در ان مطلع شوید هر چند که تقریبا اکثر سایت های فروشگاهی برای انجام مراحل پرداخت و انتقال وجه از درگاه های رسمی بانک ها استفاده می کنند اما گاه نیز مواردی دیده می شود که خارج از این قوانین است.

 

 

 

 به آدرس ها توجه کنید

چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

یکی از شیوه های ساده هک کردن و به دست آوردن اطلاعاتی مانند کلمات عبور، شبیه سازی سایت های مختلف با توجه به کاربر آن هاست . فرض کنید سایت روزنامه ایران در آدرس www.iran-newspaper.com برای استفاده کاربران الزام می کرد تا در آن ثبت نام کنند و نام کاربری و رمز عبور وارد نمایند. پس از آن گروهی پیدا می شدند و با شبیه سازی سایت اصلی آن را با آدرسی شبیه www.irani-newspaper.com بالا می آوردند. اگر بی دقتی کنید و به این نکته توجه نکنید، خیلی راحت اطلاعات خود را در اختیار هکر قرار می دهید! از این دست نمونه ها در وب زیاد دیده می شود بنابراین همیشه نیم گاهی به آدرس صفحات داشته باشید.

 

 از آنتی ویروسی ها استفاده کنید

چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

مجبور نیستید نرم افزاری را بدزدید و یا دنبال سریال برنامه خاصی باشید آنتی ویروس های زیادی وجود دارند که به رغم حرفه ای بودن، رایگان نیز هستند AVG , Avast از جمله مشهورترین این نمونه ها هستند که می توانید آن ها را به سادگی از اینترنت دریافت نموده و بدون مشکل به روز رسانی نمایید.

 

 

 

 

آنتی ویروس ها می توانند بخش عظیمی از امنیت سیستم شما را به عهده بگیرند و در بسیاری از موارد، امنیت وب گردی شما را نیز تامین نمایند.

چگونه حضورمان در اینترنت را امن کنیم؟

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:royait.ir

روزنامه ایران

روشهای آسان برای تبدیل یک روز بد به یک روز خوب!!!

روشهای آسان برای تبدیل یک روز بد به یک روز خوب


یک روز بد قرار نیست تا آخر بد بماند!

از دنده چپ بیدار شدید؟ به نظرتان امروز یکی از آن روزهای وحشتناک است؟

این روزها برای همه ما گاهی پیش می‌آید. و معمولاً روزی که بد شروع می‌شود، هرچه پیش می‌رود بدتر هم می‌شود و آخر به یک روز واقعاً وحشتناک تبدیل می‌شود. این یک تجربه کاملاً آشنا است—همه ما روزهایی را داشته‌ایم که سراسر استرس و خستگی بوده است. اما چرا؟ چرا یک صبح بد باید کاری کند که کل روزمان بد باشد؟

این مسئله دلایل مختلفی دارد. بعضی‌اوقات یک "تاثیر غالب" با اتفاقات بد وجود دارد که باعث می‌شود یک اتفاق بد به اتفاق بد دیگری منتهی می‌شود. (مثلاً صبح خواب می‌مانید به همین دلیل وقتی پشت فرمان توی ترافیک نشسته‌اید کلی استرس دارید و همین باعث می‌شود دیر سر کار برسید، بخاطر دیر رسیدن رئیس با شما دعوا می‌کند و به همین دلیل کار بیشتری سرتان می‌ریزد و همین‌طور تا آخر).

همچنین چند اتفاق بد در اول صبح، رویکرد ذهن ما را منفی می‌کند و باعث می‌شود استرس بیشتری برای خودمان ایجاد کنیم. ممکن است با دیگران بدرفتاری کنیم و باعث شویم آنها هم کمی با ما غیرمحترمانه رفتار کنند و کمتر درکمان کنند. ممکن است اتفاقات بد بیشتر نظرمان را بگیرد و کمتر متوجه اتفاقات خوب و مثبت شویم. ممکن است فرصت‌ تجربه‌های خوب را از دست بدهیم چون ذهنمان را درگیر فکر کردن به اتفاقاتی که صبح افتاده کرده‌ایم.

اما برای اینکه اجازه ندهیم روزی که بد شروع شده بد تمام شود چه باید بکنیم؟ در زیر چند ایده عملی به شما پیشنهاد می‌دهیم.

* با یک دوست خوب حرف بزنید

اینجا، تاکید روی "خوب" بودن است. تقاضای حمایت از کسی که مهارت شنیدن حرف‌هایتان را ندارد یا واقعاً و از ته دل رغبتی برای حمایت کردن از شما ندارد باعث می‌شود احساس بدتری پیدا کنید. بهترین کاری ‌که برای ایجاد حس تعادل می‌توانید انجام دهید این است که کسی را پیدا کنید که به حرف‌ها و احساساتتان گوش دهد، با شما همدردی کند و بعد کمکتان کند به نکات مثبت قضیه نگاه کنید و رویکردی تازه برایتان ترسیم کند. بعضی ‌اوقات حتی شنیدن حرف‌هایتان و همدردی کردن باعث می‌شود خودتان بتوانید از آن حالت بیرون بیایید.

* یک وقفه مدیتیشنی ایجاد کنید

مدیتیشن ابزار بسیار خوبی برای کمک به تغییر رویکرد ذهن است. حتی یک مدیتیشن 5 تا 10 دقیقه‌ای هم می‌تواند شما را از استرستان جدا کرده و کمکتان کند با یک دیدگاه تازه روز را دنبال کنید.

* به نعمت‌هایی که خداوند بخشیده فکر کنید

قدردانی و شکرگذاری فواید عالی برای کنترل استرس و سلامت شما دارد. وقتی به این فکر می‌کنید که چقدر نکات خوب و مثبتی در زندگیتان است فکر کردن به بدی‌ها و نقاط منفی خیلی سخت می‌شود! 10 نعمت یا استعدادی که بخاطر آن قدردان و شکرگذار خداوند هستید را بشمارید و ببینید چطور رویکردتان عوض می‌شود و روزتان را زیباتر می‌بینید.

* ورزش کنید

خیلی وقت‌ها کمی ورزش کردن همه چیز را تغییر می‌دهد. تولید اندورفین استرس شما را از بین برده و انرژی منفی را از روزتان بیرون می‌کشد، حتی اگر آن ورزش برای چند دقیقه باشد. تازه تناسب‌اندام هم چیز خیلی خوبی است!

* شکلات بخورید

بله، شاید این کمی با نکته قبلی در تضاد باشد اما یک تکه کوچک شکلات با یک فنجان چای سبز و یک وقفه کوتاه باعث می‌شود استرستان را بیرون بریزید و کلی روحیه‌تان عوض شود. البته ممکن است این نکته برای همه موثر نباشد.

* چالش را بپذیرید!

یک دیدگاهی که می‌توانید تغییر شگرفی در تجربه شما از استرس ایجاد کند این است که موقعیت موجود را نه به شکل یک "تهدید" بلکه به شمل یک "چالش" ببینید. یک تغییر کوچک در طرز نگاهتان به موقعیت کمکتان می‌کند در نقاط منفی اسیر نشوید و خیلی زود از آن بگذرید.

ممکن است یک روز دردودل کردن با یک دوست خوب روز بدنتان را تغییر دهد و روز دیگر راهکارهای دیگر به دردتان بخورد. تنها کاری که می‌کنید باید این باشد که سعی کنید به هر طریقی انرژی منفی را از خودتان و روزی که پیش رو دارید دور کنید. شما هم می‌توانید راه‌های مختلفی که برای خودتان موثر بوده به ما معرفی کنید تا همه از تجربیات هم استفاده کنیم.

منبع :http://www.ravanzad.com

دانلود    Fishsat هاي مختلف

به سايت زير سر بزنيد و هر نوع اسكاينت


Fishsat

با ورژنهاي مختلف كه دوست داريد دانلود كنيد.

اينجاكليك كنيد.

دانلود  اسکاي نت Fishsat

دانلود نسخه جديد اسکاي نت Fishsat

اين اسكاينت تا ديشب 90/9/13 كار مي كرد .

(عزيزان حواستون باشه آنتي ويروس غير فعال باشه ها وگرنه فايلهاي

StreamReader و فايل exe حذف ميشن.



ورژن : Fishsat 2.5

download

دانلود افلاين راحت

سلام دوستان

اين روزها دوستان زيادي درباره عدم دانلود توسط نرم افزارهاي دانلود افلاين پيام ميفرستند و تقاضاي

نرم افزار و يا اسكاينت جديد و همچنين فركانس رو دارند .

فركانس

10721

v

27500

كه روي اسكاينت هاي ديگر كار مي كرد ديگه جواب نميده .

البته مي تونيد فركانس


10769640

H

15731300

pids=100
رو امتحان كنيد ضرر نداره.

من اين روزها از دانلود ماژول بوسیله برنامه  Progdvb استفاده مي كنم و انصافا خوب دانلود ميكنه .

خوب شما مي تونيد از طريق منوي خود برنامه progdvb  قسمت

channel list ==> scan transponder  پنجره اي باز مي شه و ما مي توانيم

فركانس 10721 رو بهش بديم و پس از اسكن فايلي بنام Internet ( البته دوتا هستن )

و همچنين فايل Multicast مياد ( علامت ديسكت سبز داره) كه پس از ذخيره و كليك روي يكي از آنها از منوي service  فايل skynet  راانتخاب مي كنيم و پنجره اسكاينت ظاهر ميشه كه سرعت دانلود خوبي داره.




نامه‌ای از یک زن مبتلا به ایدز

نامه‌ای از یک زن مبتلا به ایدز

این نامه پریسا است، زنی که معصومانه از شوهرش ایدز گرفته. شوهری که خودش قربانی خون‌های آلوده شد. او از رنج ناآگاهی مردم می‌گوید. پریسا دیگر نگران خودش نیست؛ او نگران انفجار موج سوم ایدز در جامعه است.

نامه‌ای از پریسا-ک
در سکوت و تنهایی جز اشک مونسی ندارم، اشک‌هایم را دوست دارم که مرهم زخم‌هایم می‌شوند...
دختری ۱۷ ساله بودم و با آرزوهای بزرگی ازدواج کردم. ۱۴ سال زندگی پرفراز و نشیبی را گذراندم تا اینکه در یک روز سرد پاییزی برگ‌های آرزوهایم زرد شد و پژمرد؛ روزی که متوجه شدمHIV هستیم، نه یک نفر بلکه سه نفر از اعضاء چهار نفره خانواده‌ام؛ همسرم، پسر کوچکم و خودم. ۱۷ سال از آن روز می‌گذرد... از آن خزان.
ماه‌های اول با ناباوری سپری شد و سؤال‌های فراوان و افسردگی. پس از چند سال همسرم فوت کرد. بی‌مهری‌هایی که در زمان اوج‌ گرفتن بیماری همسرم نسبت به او، خودم و فرزند مثبتم روا شد، روزگارم را سخت‌تر کرد. همسرم را از کارش اخراج کرده بودند و پسرم را از مدرسه.

رنج ناآگاهی
این رنج‌های ما ناشی از ناآگاهی جامعه بود. به همین خاطر پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در مسیر آگاه‌کردن جامعه درباره این بیماری قرار گرفتم. در مراسم‌ها و مکان‌های مختلف مثل مدارس، برنامه‌های رادیویی، فرهنگسراها و... شرکت می‌کردم و حضور داشتم تا ذره‌ای از انگ و تبعیض ناشی از این بیماری را از بیماران ایدزی کم کنم. ۹ سال است که در این زمینه فعال هستم؛ چهار سال به صورت داوطلبانه و پنج سال هم به صورت یک خدمتگزار در باشگاه «یاران مثبت».

هر سال یک روز به نام «روز جهانی ایدز» در تقویم ثبت شده است. در این روز همه به تکاپو می‌افتند که آمارها و دغدغه‌های خود را مطرح کنند، اطلاع‌رسانی بیشتری از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود، ایدز چند روز به موضوع اول تبدیل می‌شود، تماس‌های بی‌شماری با باشگاه یاران مثبت گرفته می‌شود. تماس از سوی کسانی که نگرانند و دغدغه دارند که به این بیماری مبتلا شده باشند و خبر نداشته باشند، یا اینکه چه کنند که به این بیماری مبتلا نشوند. نگرانند که اسیر موج سوم شده باشند.
موج سومی که دامن‌گیر جوانان شده و زنگ خطر را به صدا در‌آورده است. باید فکری اساسی کنیم. موج سوم از طریق ارتباط جنسی شیوع پیدا کرده و خیلی از مبتلاها فکر می‌کنند، گناهکارند و عذاب وجدان دارند.

یک دبیرستان دخترانه پر از سوال ایدزی
یک بار به دبیرستان دخترانه‌ای رفته بودم. برای اطلاع‌رسانی درباره ایدز، با دانش‌آموزان بی‌پرده صحبت می‌کردم و می‌گفتم که روابط جنسی غیرمعقول اشتباه است؛ بیماری ایدز ده برابر خطرناک‌تر از خیلی بیماری‌هاست؛ درباره موج سوم گفتم و اینکه چقدر باید مواظب باشند و... بعد از پایان حرف‌هایم، سیل سؤال‌های خصوصی دانش‌آموزان که نگران و آشفته شده بودند، راه افتاد. بی‌پرده می‌پرسیدند و برخی‌ها نگران بودند که از طریق روابط جنسی که داشته‌اند، شاید به ایدز مبتلا شده‌اند. از من می‌پرسیدند که چگونه باید بفهمند که مشکلی برایشان درست شده یا نه. آن روز فهمیدم که هنوز خیلی کار داریم و باید مسئولانه و دلسوزانه برای آگاهی بخشی به مردم تلاش کنیم. واقعاً ۳۰ سال از عمر ایدز در دنیا می‌گذرد، اما اطلاعات مردم ایران درباره آن خیلی کم است. وظیفه ما و مسئولان چیست؟ اطلاع‌رسانی کامل. باید مسئولانه، دلسوزانه و قاطع در مبارزه با این بیماری قدم برداریم.

وقتی خیانت بوی ایدز می‌گیرد
مردی را می‌شناختم که رابطه جنسی خارج از خانواده داشت و به این بیماری مبتلا شده بود. زن و بچه‌هایش نمی‌دانستند که او مثبت است. مشکل این مرد فقط ایدز نبود، بلکه رابطه جنسی خارج از خانه و خیانتی که به همسرش کرده بود، او را اذیت می‌کرد. او در رابطه زناشویی با همسرش هم دچار مشکل بود.
خانم متأهلی را هم می‌شناسم که رابطه جنسی خارج از خانواده داشت. از شوهر خودش حامله است و تازه فهمیده کسی که قبلاً با او رابطه نامشروع داشته، ایدز دارد. او دیوانه‌وار نگران خودش و بچه‌اش است. دختران و پسرانی را می‌شناسم که از طریق رابطه جنسی بیمار شده‌اند، اما از خانواده پنهان می‌کنند چون می‌ترسند، چون ایدز انگ بزرگی در جامعه ماست؛ رابطه جنسی نامشروع هم تابوی بزرگی است که وقتی این دو با هم جمع می‌شوند تنها راهی که برای بیمار می‌ماند کتمان است.
این‌گونه است که در حال نزدیک شدن به فاجعه هستیم؛ فاجعه بیماریِ خاموشِ ایدز؛ فاجعه جامعه‌ای که بیماریش را پنهان می‌کند.

تنها گناهگاران این جامعه ماییم؟ واقعا؟!
ما مثبت‌ها هنوز مورد بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی جامعه قرار داریم، به طوری که حتی اقوام هم به دیدن ما نمی‌آیند. هیچ جا دعوت نمی‌شویم. کسی با ما دست نمی‌دهد. مردم از ما می‌ترسند. بیشتر ما گوشه‌گیر می‌‌شویم و این تبعیض باعث ناامید شدن ما می‌شود. چرا؟ به کدامین گناه؟ انگار تنها گناهگاران این جامعه ناآگاه ما هستیم. واقعا؟!

اشک‌هایم را دوست دارم که صادقانه می‌بارند. اشک‌هایم را هدیه می‌کنم، به دل‌های بزرگی که دردهایی خاموش دارند. اشک‌هایم را به پای تو می‌بارم، شاید در شب‌های بی‌کسی گاهی سراغی از این دل تنها بگیری.

منبع : 3nasl.com