نکته های جالب ویندوز
کامپیوتر روشن هنگام رفتن برق
ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاری کنید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود...
روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید.سپس گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید.بعد به قسمت Settings میرویم. و بعد به گزینه advanced مراجعه کنید.بعد بهadapter میرویم و properties را میزنیم ، سپس بهrecourse میرویم وmemory range رو انتخاب میکنید.و بعدok کنید.
حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوز امتحان کنید. (لازم به ذکر است ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد).
--------------------------------------------------------------------------------------------
روشن کردن کامپیوتر در زمان دلخواه
وارد محیط setup شوید.
بعدبهدنبال گزینه Power Management Setup بگردید.
حالا گزینه PWron/Resume by alarm را پیدا كنید.
گزینه فوق را از حالت غیر
فعال به فعال تغییر دهید.
حالا گزینه date alarm در زیر فعال شده و میتوانید
تاریخ خود را ثبت كنید.
زمان را میتوانید با
گزینه Time alarm
ثبت كنید.
با فشردن كلید F10 و ذخیره اطلاعات و تغییرات كامپیوتر خود را خاموش كنید و فقط سیم برق كامپیوتر به پریز باشد حال در تاریخ و تایم موردنظر شما كامپیوتر به صورت اتوماتیك روشن میشود.
--------------------------------------------------------------------------------------------
اگر شما نیز از Error Reporting ویندوز خسته شدهاید میتوانید آن را غیرفعال كنید.
برای این كار مراحل زیر
را دنبال كنید:
در منوی Start برنامه Run را اجرا كنید.
msconfigرا
تایپ كرده و OK را كلیك كنید.
به برگه Services بروید.
Error Reporting Service را پیدا كرده و تیك كناری
آن را بردارید و OK را كلیك كنید.
بار دیگر كه كامپیوترتان
را Restart
كردید, این سرویس غیرفعال است.
--------------------------------------------------------------------------------------------
بالا بردن سرعت اینترنت با یک دستور کاملا ساده
در ویندوز XP Pro درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به 20 % از پهنای باند یك اتصال به اینترنت محدود می كند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از 20 درصد پهنای باند اتصالتان به اینترنت بهره ببرید.
برای اینكه بتوانید از 100 درصد پهنای باندتان استفاده كنید و سرعت بالاتری را در اتصال به اینترنت تجربه نمایید، مراحل زیر را انجام دهید :
1.Run را از منوی Start اجرا كنید.
2. در Run عبارت gpedit.msc را تایپ كرده و OK را كلیك كنید.
3. منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.
4. در بخش Local Computer Policy و زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. ( با كلیك بر روی علامت كار آن انجام دهید )
5. در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.
6. حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب كنید.
7. به گزینه هایی كه در سمت راست ظاهر می شوند دقت كنید.
8 .بر روی Limit reservable bandwidth كلیك راست كرده و Properties را كلیك كنید.
9. پس از اینكه پنجره Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب كنید.
10. مشاهده می كنید كه با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی 20 درصد به نمایش در می آید.
11.به جای عدد 20 مقدار 0 را تایپ كرده و OK را كلیك كنید.
12.حال به Connection كه به وسیله آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دكمه Properties كلیك كنید.
13.به برگه Networking بروید و دقت كنید كه Packet Scheduler فعال باشد (تیك كنار آن مشاهده شود).
14. این پنجره را OK كنید.
15.كامپیوتر خود را Restart كنید.
این کار را می توانید با نرم افزارهای قدرتمند بهینه سازی ویندوز مثلTuneUp Utilities خیلی سریعتر و راحتر انجام دهید.
برای بازگشت به حالت پیش فرض هم می توانید مسیر فوق را دنبال کرده و بجای 0 عدد 20 را قرار دهید.
--------------------------------------------------------------------------------------------
این کارو حتما بکنید تا سرعت اینترنتتون تا ده برابر افزایش پیدا کنه . این کار باعث میشه هر صفحه ای برای دومین بار یا بعد از اون که میخواد باز شه به سرعت هر چه تمام باز بشه.
توجه:
اگر مراحل رو انجام دادید و در ابتدا تغییری احساس نکردید اون رو پاک نکنید چون تو
جایی که شما فکرش رو نمیکنید به کمکتون میاد بدون اینکه شما بفهمید.
ابتدا به Start
برید و تو Run تایپ کنید Regedit و Enter بزنید.
حال به دنبال این عبارت بگردید:
[HKEY_CURRENT_USER
Software
Microsoft
Windows
CurrentVersion
InternetSettings
سپس
در سمت راست پنجره به دنبال این عبارات بگردید:
1: MaxConnectionsPerServer
2: MaxConnectionPerl_OServer
ممکنه این دو عبارت را
نداشته باشید پس روی صفحه سمت راست ، کلیک راست كنید و از قسمت [New]، روی [DWORD] كلیك كنید.
سپس عبارت شماره 1 را بنویسید . برای عبارت شماره 2 هم همین مراحل را انجام بدید. حالا روی عبارت های ساخته شده دو بار کلیک کنید و در قسمت [Value data] برای گزینه اول عدد 8 و برای گزینه دوم حرف a را وارد کنید و سیستم را Restart کنید.
توجه: در هنگام نوشتن به حروف بزرگ دقت كنید.
--------------------------------------------------------------------------------------------
روشن کردن کامپیوتر با دابل کلیک موس
مضراتی که استفاده از کلیدهای Power و Reset روی کیس برای سخت افزار کامپیوتر دارد بر کسی پوشیده نیست و توصیه شده حدالامکان از این کلیدها استفاده نشود و برای خاموش کردن و Reset کردن حتما از طریق ویندوز عمل شود .
اما برای روشن کردن ناچارا باید از کلید Power استفاده کرد . با ترفندی که در اینجا می آموزیم برای همیشه کلیدهای روی کیس را کنار گذاشته و به جای آن با دابل کلیک کردن کامپیوتر را روشن می کنیم .
برای اینکار بعد از Reset کردن و قبل از ورود به ویندوز کلید Del را روی صفحه کلید فشار دهید و وارد تنظیمات Bios شوید . در این قسمت وارد بخش Power Management Setup شوید و روی گزینه
Power on by mouse رفته و اینتر بزنید . سپس به جای disable گزینه Double click را انتخاب کنید .با فشردن Esc از این بخش خارج شوید و نهایتا برای ذخیره شدن تنظیمات F10 را بزنید و به پیغام احتمالی پاسخ " " Yدهید و از این بخش خارج شوید . کامپیوتر را کلا خاموش کنید . موس را دابل کلیک کنید تا کامپیوتر روشن شود .
البته می توان به روشهای مختلف کامپیوتر را روشن کرد .
مثلا با وارد کردن دوشاخه به پریز برق . یا تنظیمات را طوری انجام داد که اگر سوکت تلفن را به کیس وصل کرده باشید .
زمانی که در منزل حضور ندارید . با گرفتن شماره تلفن منزل از راه دور کامپیوتر اتوماتیک روشن شود . اما این روشها چندان کاربرد عملی نداشته و مضر هستند.